העימות על סמינר 'הילדסהיימר' • ולדר: "מעל 50% מבנות הסמינר ספרדיות"

אסתי פלד 4 Comment on העימות על סמינר 'הילדסהיימר' • ולדר: "מעל 504 מבנות הסמינר ספרדיות"

בתקופה האחרונה, סמינר 'הילדסהיימר' בפ"ת עומד בעין הסערה במאבק על גזענות ואפליה על רקע עדתי. בריאיון ל'מהדורה המרכזית', ר"ע פ"ת רמי גרינברג תוקף את ההנהלה: "בנות רבנים ספרדים לא מתקבלות, אבל בנות מב"ב כן" | מנגד, אבא ספרדי לשתי בנות בסמינר מעיד: "ביתי קיבלה את ניהול מחנה הקיץ של הסמינר, איפה הגזענות?"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסמינר הנודע 'הילדסהיימר' בפתח תקווה, נמצא בתקופה האחרונה בעין הסערה בקרב על האפליה על רקע עדתי. אך הפעם עולות תהיות סביב שאלת העדתיות בסמינר.

ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, התכנסו למקום אחד, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הנמצא בחזית המאבק בסמינר ואף פעל לבטל את רישיון הסמינר בעיר. מולו התייצבו המחנך חיים ולדר הידוע במלחמתו האישית מזה שנים בגזענות בציבור החרדי והורה נוסף לשתי בנות הלומדות בסמינר.

ר"ע פ"ת רמי גרינברג טוען בריאיון, כי הבנות לא התקבלו על רקע עדתי ללא קשר לציונים והרמה הרוחנית, "הסמינר יושב על קרקע של עיריית פתח תקווה זה דבר ראשון ולכן בחורה מפ"ת קודמת. יחד עם זאת, אני לא מבקש לקבל בת חילונית, או שלא מתאימה לרמת הלימודים. כאן בנות של רבנים ידועים בפ"ת שיש להם בנות מצוינות לא מקבלים. אבל כן מקבלים בנות מב"ב, בגלל שאיזה ח"כ התערב, או עסקן שביקש לקבל את קרובתו", מאשים גרינברג.

גרינברג מבטל את הטענה כי מדובר בטענות חדשות: "עד היום היו הרבה בעיות, אבל אף אחד לא נלחם. פנו אליי בימים האחרונים עשרות הורים שמחזקים את ידינו", כך טוען ראש העיר. "אני הרשם של העיר, על פי חוק עליי מוטלת החובה לשבץ אותם ואני אשבץ אותם בסמינר 'הילדסהיימר' בקרוב", מצהיר גרינברג בתקיפות.

המחנך חיים ולדר לו היכרות טובה עם הסמינר וההנהלה סיפר: "מדובר במוסד לתפארת אחד הטובים ביותר. אני נלחם בגזענות בציבור שלנו עשרות שנים, אבל זכותו של סמינר לא לקבל בתנאי שהקריטריונים שווים לכולם. אם אינני טועה רוב הבנות הסמינר הם בנות ספרדיות.

ולדר מוסיף זווית אישית על ההיכרות עם מנהל הסמינר: "מנהל הסמינר הוא דמות חינוכית נערצת שיש לו מה לומר. בנות הסמינר מקשיבות לו ומתחנכות בצורה הטובה ביותר. הוא מנהיג הלוואי והיו עוד מנהלים ומנהיגים כאלה".

עדות נוספת על ההתנהלות הפנימית בסמינר, סיפר יעקב קדושים ספרדי תושב פ"ת, שלו שתי בנות הלומדות בסמינר. "אין שחר לטענות על אפליה בסמינר המדובר", הוא אומר בתחילת הריאיון. "אין לי יותר בנות שצריכות להתקבל כך שאני לא מנסה להתחנף. מעולם לא היה סיפור של אפליה ב'הילדיסהיימר'. ואנחנו מעורבים ומדברים עם כולם".

יותר ממחצית הבנות הן ספרדיות מצהיר קדושים בריאיון, "יתרה מכך הבית שלי נבחרה לנהל את כל מחנה קיץ של הסמינר, ויש אתה עוד בחורה אשכנזייה. יותר מחצי בנות בכיתה שלי הבת שלי הן ספרדיות, כמו כן גם בכיתה של בתי שצריכה להתקבל בשבוע הבא".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    רק רציתי להודיע שמי שדיבר נגד סמינר פתח תקווה שברשותו הרב הגאון הרב הילדסהיימר שליטא, ירבו כמותו אמן ואמן!!! פשוט מראה שהוא לא יודע מה הוא מדבר ,זה הוצאת שם רע של ממש שאני לא יודעת אם יש על זה כפרה, הרב המנהל שליטא הוא זה שלימד אותנו על יושר ואמת, ואם יש משהוא יותר ישר מהמנהל שלנו אם אפשר בבקשה להכיר אותו ,העולם צריך עוד מיוחדים שכאלה עוד אחד כמו המנהל שלנו ואבדנו מקווה להבנה פשוטו כמשמעו

  2. 3

    זה לא התמונה של הסמינר

  3. 2

    מדובר בקמפיין שממומן ע"י הקרן החדשה לישראל נגד הסמינר הזה.

    הקרן החדשה לישראל מנצלת את תמימותן של משפחות ספרדיות תמימות, ואת תמימותם של חלק מהפוליטיקאים והעיתונאים החרדיים, בעיקר הספרדים, כדי מצד אחד לנגח את הממסד החרדי-ליטאי, ומצד שני לפלג את הציבוד החרדי מבפנים, כאילו שאין מספיק מחלוקות גם ככה.

    אותו הדבר הקרן החדשה לישראל מנסה לפלג גם בין גברים לנשים בתוך המגזר החרדי תחת הסיסמה "הדרת נשים" עם קמפיינים שלמים שהיא עשתה בעבר בנושא.

    כמו כן הקרן החדשה לישראל מנסה לעורר מלחמות בין חרדים לדתיים לאומיים, בין חרדים לחילונים, בין אתיופים ללבנים, ובין יהודים לערבים.

  4. 1

    חוצפה של ראש עיר
    נו מובן הוא אפילו לא נשואי